Wat is er leuker dan rijden op een aangepaste chopper huren of fiets? Deze verbazingwekkende voertuigen zijn perfect voor het krijgen rond de stad, en ze maken een statement waar je ook gaat. Bij Custom Electric Trikes, zijn we gespecialiseerd in het bouwen van op maat gemaakte elektrische driewielers en fietsen die perfect zijn voor uw behoeften. We kunnen alles ontwerpen en bouwen wat je maar kunt bedenken, en we bieden een breed scala aan functies en opties om uit te kiezen. Wij geloven dat iedereen moet kunnen genieten van de sensatie van het rijden op een aangepaste elektrische trike of fiets, dus we bieden betaalbare prijzen en flexibele financieringsmogelijkheden. Wij bieden ook gratis verzending op alle bestellingen binnen het vasteland van de Verenigde Staten. Als u op zoek bent naar de perfecte manier om de stad rond te komen, of gewoon wat plezier wilt hebben, neem dan vandaag nog contact met ons op om meer te weten te komen over onze aangepaste elektrische driewielers en fietsen.Aangepaste elektrische driewielers en fietsen
Wat is er leuker dan rijden op een aangepaste elektrische driewieler of fiets? Deze verbazingwekkende voertuigen zijn perfect voor het krijgen rond de stad, en ze maken een statement waar je ook gaat. Bij Custom Electric Trikes, zijn we gespecialiseerd in het bouwen van op maat gemaakte elektrische driewielers en fietsen die perfect zijn voor uw behoeften. We kunnen alles ontwerpen en bouwen wat u maar kunt bedenken, en we bieden een breed scala aan functies en opties om uit te kiezen. Wij geloven dat iedereen moet kunnen genieten van de sensatie van het rijden op een aangepaste elektrische trike of fiets, dus we bieden betaalbare prijzen en flexibele financieringsmogelijkheden.
Concurrentie leidde tot de Harley Chopper
De chopper is niet uit het niets ontstaan, maar is voortgekomen uit de fietsen van de jaren 40 en 50 die de eerste 'bobbers' waren, een term die tegenwoordig vreselijk verkeerd wordt begrepen. Prestatiemodificaties in de late jaren 40 en 50 betekenden vaak het slijpen van je eigen nokkenprofielen of het aanpassen van zijwaartse carburateurs van kleine importauto's (Amerikaanse auto's gebruikten koolhydraten met lage trekkracht, en de Harley en Indiase zijwaartse trekkracht, dus zijwaartse koolhydraten van Britse auto's - de SU , en Duitse auto's - de Weber, werden prestatie-opties voor Amerikaanse fietsenbouwers). Performance-onderdelen waren in die tijd gewoon niet algemeen beschikbaar voor Harley-bezitters. Geïmporteerde Britse TT-fietsen waren sneller en lichter dan de Harleys en Indians op de weg, zowel modellen met platte kop als kopkleppen, en in de jaren vijftig waren de Triumph-tweelingen moeilijk te verslaan in een straatrace. Harley introduceerde het K-model in 1952 om deel te nemen aan TT-races en op de vlakke baan, en in 1957 voegde hij een bovenklep toe en de Sportster was geboren. Maar er was een decennium of twee productie van Harley kopkleppen en Flathead Big Twins op de weg (1936 was toen de OVH Knucklehead 61” EL werd geïntroduceerd, evenals de 74” en 80” Flathead U-serie fietsen) en er waren ook veel overtollige Flathead 45-inch WLA's oorlogsfietsen waren al te krijgen voor slechts $ 50, en veel mensen namen gewoon de invoer niet over. In plaats daarvan keken ze naar de Amerikaanse fietsen die ze kenden en waar ze van hielden en zochten ze naar manieren om hun prestaties te verbeteren.
De evolutie en verspreiding van de choppercultuur
De choppercultuur, evenals de custom-autocultuur met bouwers als George Barris en Ed Roth, was op zijn hoogtepunt in de jaren 60 en 70, maar tegen het begin van de jaren 80 werden de meeste lange choppers omgebouwd tot meer praktische configuraties, of zaten in de hoek stond stof te vergaren, terwijl schijfremfietsen met elektrische starters steeds populairder werden en Japanse import het grootste deel van de motorfietsmarkt overnam. Naarmate helikopters werden gesloopt of een nieuwe bestemming kregen, zouden mensen zonder veel budget teruggaan naar glijvorken die gemakkelijk verkrijgbaar waren in onderdelencollecties. Naarmate de voorkeuren in stijl en smaak veranderden, en de beschikbaarheid van effectievere schijfremmen en achterbrugframes leende zich tot meer comfort en bruikbaarheid voor een vergrijzende motorrijderspopulatie, werd de helikopter in de VS een fetisj die voor weinig bouwers interessant was. De renners van in de twintig en dertig in de jaren 50 en 60 waren nu in de veertig, vijftig en zelfs zestig en wilden iets comfortabelers en praktischer. En ja, veel motorrijders wilden een fiets die ook beter kon stoppen.